The best brushes for a perfectly blended eye look!

De kleren maken de man, en de penselen maken de look. Om een mooi geblende ooglook te verkrijgen, is het nodig om te investeren in degelijke penselen – en dat hoeven zeker niet de duurste te zijn!
Kijk even mee naar mijn favoriete (oog)penselen!

rsz_favourite_eye_brushes/ To achieve a well-blended eye look, it’s necessary to invest in some decent tools – and those don’t have to be pricey! Read along to see my favourite eye brushes.

Dit zijn mijn favoriete penselen. Ik zou ze aanraden aan iedereen die op zoek is naar goede en betaalbare penselen, van beginners tot professionals. Van boven naar beneden:
Sigma Medium Angled Blending (E70)  – Sigma Tapered Blending (E40) – MAC 217- Real Techniques Essential Crease brush – ZOEVA Luxe Petit Crease (231).

These are my favourites. I would recommend these to anyone looking for some good and affordable brushes, from beginners to professionals.

De E70 is een perfect penseel om oogschaduw aan te brengen op het bewegend ooglid. Omdat het penseel veel haren bevat en zacht is, is het ook ideaal om deze oogschaduw meteen te blenden.

MAC’s 217 (bijna identiek aan ZOEVA’s 227 Luxe Soft Definer) en Sigma’s E40 zijn perfecte blendpenselen, om de randjes netjes te vervagen. Voor beginners is de E40 net wat makkelijker in gebruik.

De kleinere penselen van ZOEVA en Real Techniques zijn ideaal om de buitenste ooghoeken aan te zetten met een donkere kleur of om oogschaduw te vervagen aan de onderste wimperrand. 231 is net wat zachter en kan daarom beter blenden dan de Essential Crease brush, dus als je voor één van de twee wil gaan, zou ik kiezen voor ZOEVA.

E70 is the perfect brush to apply any eyeshadow to your eyelid. This brush has lots of hairs and is very soft, so you can easily start blending the eyeshadow.
MAC’s 217 (almost identical to ZOEVA’s 227 Luxe Soft Definer) and Sigma’s E40 are the perfect blending tools, to diffuse the shadow and blend any edges of your look. For beginners the E40 is a tad easier to use.
The little brushes can put eyeshadow in your outer corner like no other, or blend it on your lower lashline. 231 is softer and therefore easier to use for blending, in comparison to the Essential Crease brush. If you want to choose one or the other, I would go for ZOEVA.

 

Dit zijn mijn aanraders. Enkele van deze penselen kan je zowel in een kit (lees mijn review over Sigma & Zoeva set) als individueel verkrijgen. De linkjes hieronder brengen je naar de website waar je ze kan kopen.

What’s your favourite brush?

2 thoughts on “The best brushes for a perfectly blended eye look!”

  1. Dit vind ik nu eens interessant! Ik ben al zo lang opzoek naar een goede kwast voor de ‘outer v’ maar ik ben nu niet echt een pro in het vinden van de juiste kwasten. Ik denk wel dat die van Zoeva iets voor mij is 🙂 x

    Liked by 1 persoon

Share your ideas

