INSIDE MY MAKE-UP BAG: Holiday make-up do’s & don’ts

Als een ware beautylover is het inpakken van mijn make-uptas iets waar ik elke vakantie tegenaan stoot. Ik draag nooit veel make-up tijdens mijn vakantie, maar toch is het niet makkelijk te bepalen wat ik wel/niet zal meenemen. In deze post laat ik je zien wat ik meenam op reis en ik geef je tips voor het inpakken!

rsz_holidaymakeup/ As a beautylover I always find it hard to pack for a holiday, when it comes to make-up. On any vacation I don’t wear lots of make-up, yet I struggle in finding a balance of what (not) to take with me. In this post I will give you a peek into my make-upbag and some do’s & don’ts I have learned along the way.

 

Face

Hier ben ik een beetje de mist ingegaan. Neem het van me aan dat een los poeder (LOS, ik herhaal ‘LOS’) meenemen niet één van mijn sterkste acties is geweest. Het poeder zat overal en ik denk dat ik het komende jaar niet meer hoef te schudden met de verpakking. Daarnaast vergat ik mijn concealer, dus had ik deze helemaal niet nodig.

Hoewel de bronzer deels brak tijdens het reizen, was dit een enorm goede zet. Hij warmt je gezicht op, is een bronzer & blush in één en is makkelijk in gebruik. Je kan deze ook als oogschaduw gebruiken als je dat wil.
Ook de cream blush vind ik een aanrader op reis! Je kan hem makkelijk met je vingers aanbrengen en geeft een natuurlijk effect.

Normaal zou ik nog een concealer meenemen (nooit foundation, dat is me te zwaar), maar deze was ik vergeten. Achteraf gezien was dat ook helemaal geen ramp, dus bedenk bij het inpakken of je die echt wel nodig hebt.

I kinda failed on this one. I forgot my concealer (I never use foundation because I find it too heavy) and I packed a loose (I repeat: ‘LOOSE’) powder. Powder got everywhere I don’t have to shake the packaging for another year to get new powder. Seeing as I forgot my concealer (which in the end wasn’t a big deal), the setting powder was totally unnecessary.
My bronzer broke during travelling, but was one of the best things I packed! It’s easy to use as a blush/bronzer and eyeshadow and looks so natural! Same goes for the cream blush, it’s easy to apply with your fingers and melts into the skin.

Eyes

Zoals ik eerder al zei, draag ik een minimum aan make-up op vakantie. Daarom probeer ik enkele basics mee te nemen die een volledige look kunnen creëren zoals mijn Dipbrow, een liquid eyeliner & waterproof (!) mascara.
Overbodig in deze categorie: een nude eyeliner & oogschaduwbasis (what was I thinking?). Ik nam geen oogschaduw mee, dus was de basis ook overbodig. Ik veronderstel dat ik deze had verwisseld met de concealer die ik wilde meenemen.

As mentioned earlier, I only wear the bare minimum when it comes to make-up on my holiday. I try to pack some basics that will allow me to create a whole look. This includes my Dipbrow, liquid eyeliner and waterproof (!) mascara. In hindsight I would’ve left my nude eyeliner & eyeshadow base at home (I didn’t even pack any eyeshadow, so what was I thinking?).

Lips

I definitely overpacked on this one. Een vakantie is hét moment voor minimale make-up en felle lippen, naar mijn mening althans. Maar vijf lipkleurtjes én vaseline? Overbodig. Ik neem altijd matte lipkleuren mee, omdat ik mijn lipstick nooit bijwerk en matte kleuren langer houden.

Volgende keer zou ik het houden op MAC Candy Yum Yum (de ultieme zomerkleur!) en Maybelline’s Color Drama lippotlood in Fab Orange.

I don’t have to point out I overpacked on this category, do I? I love minmal make-up and a bright lip on any holiday, but FIVE different colours & vaseline? Unneccessary. I recommend taking matte lipcolours with you, as they will last longer and you probably don’t want to touch up your lipcolour. Next time I would only take MAC’s Candy Yum Yum (the ultimate colour for summer!) and Maybelline’s Color Drama lip pencil in Fab Orange.

Tools

Deze probeer ik altijd tot een minimum te beperken. Een spiegeltje en wimperkruller zijn noodzakelijk voor mij, deze gaan sowieso elk jaar opnieuw mee!
Ik pakte ook nog een spoolie, beautyblender, wenkbrauwpenseel, blendpenseel, poeder- en blush penseel in.

Ik vergat mijn concealer en gebruikte geen poeder, dus de beautyblender en het poederpenseel waren compleet overbodig. Mijn spoolie en blendpenseel had ik ook gerust kunnen thuislaten.

I try to limit the amount of tools I bring. I forgot concealer and didn’t use powder, so the powderbrush and beautyblender were unneeded. My spoolie and blendingbrush could also easily have been left at home. A compact mirror and lash curler are essentials to me, I pack them every year! I could’ve kept it to 7 make-upproducts, two brushes, a compact mirror and a lash curler to make it through my holiday. It’s important to be realistic about it: are you really going to make an eyelook on your holiday? Are you going to use five different colours? Would it be THAT bad if you didn’t bring a concealer? 
As a final tip, I would recommend packing your make-up as compact as possible. A small make-upbag will ensure your make-up doesn’t slip and slide, which decreases the chance of it breaking or running in your bag.
What make-up do you take on a holiday? 


Kort samengevat: ik had sowieso al weinig make-up bij, maar had het nog kunnen beperken! Met 7 make-upproducten, twee penselen, een spiegeltje en wimperkruller zou ik genoeg gehad hebben.

Het is belangrijk om realistisch te zijn: ga je echt een ooglook maken op vakantie? Ga je vijf lipkleuren dragen? Is het een ramp om geen concealer mee te nemen?

Daarnaast raad ik je ook aan om je make-up in een compacte tas in te pakken, zodat deze weinig plaats heeft om rond te schuiven (en daarom uit te lopen of te breken).

Wat neem jij mee op vakantie?

2 thoughts on “INSIDE MY MAKE-UP BAG: Holiday make-up do’s & don’ts”

  1. Wat een goed artikel! Ik zou echt niet zo minimalistisch kunnen inpakken, als ik op reis ga wil ik stiekem mijn hele beautykast meenemen 😛 Je tips zijn dus enorm welkom! Ik heb ook nog een tip: als ik pressed powders meeneem (zoals bronzer of blush) stop ik wattenschijfjes in het doosje (tussen het poeder en het deksel) bij wijze van schokabsorbtie =D
    xx

    Like

Share your ideas

