Empties #8: Budget concealers in the mix!

Het is wel duidelijk dat ik tegenwoordig op een concealer-kick zit. Sinds kort ben ik de hele tijd op zoek naar the next best concealer, mijn heilige graal die een prachtig verhullend laagje op mijn donkere wallen legt. Benieuwd naar mijn mening over deze drie concealers? Ik gebruikte ze helemaal op en wil mijn mening met jullie delen! Lees verder!

rsz_concealer_empties

/ Obviously I’ve been on a concealer-kick lately! I am still looking for the next best concealer, my holy grail that will make my dark circles history. Want to hear about these concealers? I’ve used them to the bottom and I’m ready to tell you my opinions about them! 

Ik maakte drie concealers leeg: Maybelline Instant Age Rewind in de kleur …, Garnier Roll-On … (in de oude verpakking) en L’Oréal La Touche Magique in de kleur W1-2.
Elke concealer heeft een ander soort applicator: een sponsje, een rollerball en een soort penseel.

I have used up these three concealers: Maybelline Instant Age Rewind in …, Garnier Roll-On in … (old packaging) and L’Oréal La Touche Magique in W1-2. Every concealer has a different applicator, there’s a spongetip, rollerball and brush.

 

Persoonlijk vond ik de Maybelline concealer heel fijn voor elke dag. Hij heeft een goede dekking, brengt fijn aan, matcht met mijn huidskleur en blijft mooi zitten doorheen de dag.

Garnier Roll-On leek wel oneindig product te bevatten. Deze concealer is ideaal voor iemand die een minimale hoeveelheid make-up gebruikt of naar een lichte dekking zoekt.

Het product in de L’Oréal concealer is goed: hij is dekkend (één van de meest dekkende budgetconcealers die ik geprobeerd heb), de kleur is meer naar de gele kant – en geeft dus een highlighting effect – maar toch licht genoeg voor mijn huidskleur en blijft doorheen de dag mooi zitten. Dat laatste is echter alleen het geval wanneer je niet de applicator zelf gebruikt om de concealer aan te brengen. Binnenin de applicator wordt het product droog en schilferig en beland het zo dus ook op je huid, eerst aanbrengen op je hand en daarna onder je ogen lukt beter!

Personally I really liked the Maybelline concealer for everyday-use. Coverage is great, it applies nicely, lightweight, matches my skintone and stays looking nice during the whole day. The product in Garnier Roll-On seemed to be neverending! The concealer is great for anyone who uses a minimal amount of make-up or is looking for light coverage. While I really dislike the applicator, the product in the L’Oreal concealer is good! It’s medium-full coverage, more yellowtoned (so highlighting) but still light enough and stays put during the whole day. The product gets dry and flakey inside the applicator, so when applied onto the skin it looks dry and not very nice. You need to apply the product to your hand first and then underneath your eyes – that works! What’s your favourite (budget)concealer? Do you have any experiences with these concealers?

 

Heb jij ervaringen met één van deze concealers? Wat is jouw favoriete (budget)concealer?

 

1 thought on “Empties #8: Budget concealers in the mix!”

  1. De concealer van Maybelline vind ik ook echt fantastisch! En die van Garnier heb ik eigenlijk ook een hele lange tijd gebruikt. Leuk dat je er ook fan van bent, en die van L’Oréal Paris ga ik zeker eens proberen! =D

    Like

Share your ideas

