LIFE: My make-up course (visagiecursus) at Welness Academie

Zoals jullie misschien al weten, ben ik een gediplomeerde make-up artist. Bijna een jaar geleden studeerde ik af als gevorderde visagist aan de Welness Academie in Hasselt.

Denken jullie zelf aan de opleiding of zijn jullie benieuwd naar mijn ervaring? Lees dan zeker verder!

 
// As you may or may not know, I am a certified make-up artist. Almost a year ago I graduated as an advanced make-up artist on the Welness Academie in Hasselt (Belgium). 
Are you curious about my experience? Read along!

Jarenlang wilde ik al een visagiecursus volgen, maar overal kostte het een rib uit mijn lijf en was er een materialenkoffer die verplicht aangekocht moest worden. Op één of andere manier kwam ik terecht op de website van de Welness Academie/Alternatieva, waar je allerlei cursussen kan volgen (niet enkel in schoonheidszorg) en waar er geen verplicht materiaalpakket is, je mag er gewoon de materialen van de docent mee gebruiken!

De Welness Academie bied je verschillende mogelijkheden aan, waaronder de basiscursus visagie en de gevorderden cursus (of de twee in één).

Veerle & ik begonnen met de basiscursus. Drie zondagen ging ik van 10u tot 17u aan de slag met de basistechnieken van make-up.
We leerden het gelaat reinigen en verzorgen, foutjes neutraliseren, verschillende concealer- en foundationtechnieken, dag- en avondmake-up, een typische bruidsmake-up en heerlijk zwarte smokey eyes.

For years I wanted to do a course, but the high cost and obligated purchase of materials made me hesitant. Then I came across the Welness Academie/Alternatieva where you can simply use the products of the teacher and are not obligated to buy anything for yourself. Veerle & I started the basic make-up course together, three Sundays from 10h to 17h we worked on our basic skills: cleansing of the face, neutralising, various concealer- and foundation techniques, day and night make-up applications and a great black smokey eye were on the program.

Ik had meteen de smaak te pakken! De les werd gegeven door Katrien van Dormael, een toptalent in haar vak! Meteen wilde ik nog meer technieken van haar leren en me verder verdiepen in mijn passie, make-up.

Al snel schreef ik me (zonder Veerle) in voor de gevorderden cursus. Ik koos opnieuw voor de zondagreeks:  9 zondagen van 10u tot 17u verdiepen in de wereld van make-up!
Wat je tijdens deze lessen leert is echt eindeloos… Je leert alles wat je nodig kan hebben als make-up artist!

Immediately I fell for the course & I fell hard! I wanted to get even more practise and tips from Katrien van Dormael, a make-up talent! So I enrolled in the advanced make-up course, which is 9 sundays from 10h to 17h. You learn everything you need to know as a make-upartist, you are really prepped for the job! 

Excuses voor de kwaliteit, er volgen GSM-foto’s!

Periodieke make-up zoals de jaren ’20, ’30 en ’50.

Periodic make-up, like the twenties, thirties and fifties.

Oogcorrigerende maquillages voor o.a. overhangende oogleden, ver uiteenstaande ogen, …

Correcting eyemake-up (excl. bottom right)


Grafische make-up:

Graphic make-up

Werken vanuit een moodboard of sfeerbeschrijvingen:

We learned to draw inspiration of a moodboard or description

Perfectietraining (natuurlijk/drama):

Perfectiontraining (natural/dramatic)
Extremere catwalklooks waarbij we wenkbrauwen moesten wegwerken:
Extreme catwalklooks which included covering up the eyebrows.
We leerden facecharts maken en deze ook uitwerken voor ons eindexamen (spannend!)
Ik ben enorm trots op mijn uiteindelijke resultaten!
We learned how to make facecharts and made them come to life at the final exam! I am still SO proud of my results!

Kortom: met plezier heb ik deze cursus gevolgd, met trots ben ik afgestudeerd en met heimwee kijk ik terug op deze lessen. Katrien is de beste docente die je je kan voorstellen, zo getalenteerd, lief, … Ik ben erg blij dat ik mijn passie heb kunnen verdiepen en mijn technieken heb bijgeschaafd. Dit is één van de leukste momenten uit mijn leven geweest! Ik kan je met zekerheid vertellen: het is élke cent waard!

I loved my time in Hasselt, I enjoyed that make-up course to the fullest, graduated proudly and it’s nostalgic to look back at it. Katrien is the best teacher you could have, so talented & sweet! I’m so happy I could explore my passion for make-up more and work on my techniques. This has to be one of the loveliest times of my life! I can assure you: it’s worth every penny!
Nadien startte ik mijn Facebook-pagina: The Make-up Effect by Silke Vervoort (liken liken liken! ;D) en deed ik nog verschillende TFP-jobs o.a. voor Miss Nederland – Daar kan ik ook nog een post van maken?
Afterwards I started my Facebook-page: The Make-up Effect by Silke Vervoort (like like like! ;D) and I did some TFP-jobs – I can make a post about that too if you want!
Unfortunately, I don’t have a lot of time to do make-up jobs now, because of school. Luckily this blog can be my happy make-up place too! I hope you enjoyed reading this post! 
Jammer genoeg heb ik omwille van het drukke schoolwerk weinig tijd om nog make-upjobs te doen, maar gelukkig heb ik via deze blog ook nog een make-up uitlaat! ;D
Hopelijk vond je het fijn om te lezen!
 xoxo
 Silke


4 thoughts on “LIFE: My make-up course (visagiecursus) at Welness Academie”

Share your ideas

